söndag 6 februari 2011

Det gäller att smida medan järnet är varmt!

 Bordsljusstaken fick jag av några arbetskamrater, när jag gick i pension, avancerade till friherre, blev pensionist eller vilket uttryck man nu vill använda. Kärt barn har många namn. 
 Konstsmeden Mattias Baudin på  Olofsfors bruk har designat och smitt ljusstaken.. Jag tycker såå mycket om den .......... passar så bra i "nya rummet"
 Av min arbetsgivare, de senaste 40 åren, fick jag ett presentkort. I lördags åkte vi till Olofsfors och Smedja Baudin och bytte presentkortet mot en golvljusstake.

 Så nu blir lässtunderna ännu mer givande. Något annat som bidrar till att göra lässtunderna givande är att jag nu lyckats få bokbussen att lägga in min by i turlistan och lägga ett stopp här.
 Jag som tyckte att det var bra service i Umeå där jag bara hade 1 km till stadsbibliioteket. Nu kan jag sitta vid datorn och kolla i alla kommunens biblioteksbokhyllor och välja och vraka................ sedan kommer bokbussen och lämnar dem vid vägskälet. Livskvalitet!

3 kommentarer:

  1. Härligt att få en trave böcker levererade vid dörren. Finns inte mycket som slår en god bok när man ska gå ner i varv eller bara må gott.
    Ha det gott
    Yvonne

    SvaraRadera
  2. Åh vilka vackra ljusstakar och så skönt att få böckerna levererade!
    Ha en finfin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra och originella ljusstakar. Bokbussen är ett bra påfund. Jag jobbade några år som dagmamma med en hel drös med ungar. Ibland var de så många att de inte fick plats i bilen, då var bokbussen en glädjande höjdpunkt. Med besök i bussen och sen travar med hem med nya barnböcker blev det lugnt flera timmar.

    Ha det gott och ta det försiktigt på hala vägar och utfärder!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera