lördag 16 juni 2012

Gubbträff

På åttiotalet drev vi den pedagogiska utvecklingen på Ålidhemsskolan i Umeå.....
... inte alla gånger framåt,
 ,,,,,,,,,men åt något håll i alla fall. Det stod inte stilla!
Sedan har vi "drftat apart"
Sverker är kvar i Umeå, så Värmlänning han är....... kan alla versarna på "Ett litet rött paket" förstås.
Jörgen återvände till Dalarna ocj jag tog också mitt förnuft tillfånga och återvände till det fagraste Ångermanland!
Inget var naturligare än att ha Gubb-träffen här!
.. och just nu när hela åsen håller på att vörvandlas till en Liljekonvaljvas.
... och naturen är såå försommarvacker så att de håller på att smälla av!
Välkomstkaffet hade jag dukat uppe i Lars-Götes jaktstuga. Lite oroligt i lägret när jag sa att en lite vandring stkulle det bli innan kaffet "Ni har ju suttit i bilen så länge"....
överrraskningen blev desto större.

Första frukost serverades på Rotsidan.

Ett säkert kort-............... helt klart, morgonbris, 
Tala om naturupplevelser.
  
För en kartnörd som Sverler fanns det mycket att kolla av i nför planeringen av dagsrutten.
Mycket hann vi med: bastubad, kams (Ångermanlands nationalrätt!) förstås
.... och många minnen.... och upplevelser!
Och hann även rikta till vedboden, vars grundstenar börjat röra på sig lite.
Ser redan fram emot nästa års Gubbträff... då vi utökar skaran till 5.
Välkommen igen!




1 kommentar:

  1. Jag hoppas att ni får en fantastisk gubbträff. Kram M

    SvaraRadera